Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь розповів, що робити, якщо вас після 16 січня відмовляються обслуговувати українською мовою.
Про це пише ТСН.
Спочатку, каже Кремінь, спробуйте владнати ситуацію на місці.
Якщо вас і надалі не хочуть осблуговувати державною – варто звернутися до керівництва закладу або на “гарячу лінію” установи: торговельної мережі, АЗС, аптеки тощо.
Якщо після цього – жодної реакції, необхідно скласти скаргу, у якій зазначити:
- особисті дані (ПІБ, місце проживання), вказати електронну поштову адресу, на яку заявникові може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним;
- дату і час порушення, ім’я працівника, адресу установи, описати суть скарги;
- зібрати докази відмови (фото, відео, аудіо, свідків).
Скаргу можна надіслати:
- на поштову адресу: 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12;
- електронну скриньку: skarha@mova-ombudsman.gov.ua;
- заповнити відповідну форму на сайті уповноваженого.
“Скарги подаються уповноваженому протягом шести місяців з дня виявлення заявником порушення”, — додав мовний омбудсмен.
Якщо скарга вмотивована, то закладу оголосять попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів.
Якщо підприємство протягом року повторно порушить, то має сплатити штраф від 5,1 тис. до 6,8 тис. грн.
Нагадаємо:
Від 16 січня 2021 року зобов’яжуть обслуговувати споживачів винятково українською мовою – відповідно до закону “Про забезпечення функціонування української мови як державної”.
Читайте також:
Україна вшановує пам’ять “кіборгів”: спогади про захисників Донецького аеропорту у фото та відео.