Жертв могло бути більше: назвали причини катастрофи Ан-26 у Чугуєві (відео)

Основною причиною падіння літака АН-26Ш в Чугуєві 25 вересня 2020 року став незаконний дозвіл керівництва на польоти конвеєрним способом.

Про це на брифінгу 13 травня заявив начальник відділу Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань (ДБР) Вадим Приймачок.

Там прозвітували про завершення досудового розслідування в справі про катастрофу на Харківщині, яка забрала життя 26 військовослужбовців.

“Основною причиною трагедії є незаконний дозвіл керівниками польотів на аеродромі “Чугуїв” на зльоти вказаного літака конвеєрним способом. Такі дозволи відбувалися упродовж останніх чотирьох польотів перед трагедією, що фактично призвело до того, що під час заходу на останній була виявлена поломка системи ПРТ-24, яка свідчила про некоректну роботу лівого двигуна”, – пояснив він.

За його словами, через те, що зліт відбувався конвеєром, екіпаж не зміг своєчасно виявити відповідну несправність – її помітити на швидкості, яка вже не дозволяла здійснити посадку, оскільки в такому випадку “могли бути непередбачувані наслідки”.

Супутніми ж причинами, що призвели до трагедії, називають перевантаження літака й брак досвіду.

“Ще однією з причин встановлено те, що під час вказаних навчальних польотів на виконання вищевказаних рішень командування та керівництва університету допускалися польоти літаків із перевищенням їхньої допустимої злітної та посадкової маси. Відбувалося постійне змішування таких членів екіпажу, курсантів і перевантаження. В нашому випадку, що стосується 25 вересня, замість нормативно визначених десяти курсантів-штурманів на борту перебувало аж 20, тобто удвічі більше”, – пояснив Приймачок.

До всього іншого мав вплив “незаконний допуск до виконання польотів командиром екіпажу, який не мав права взагалі в цей день виконувати польоти вночі”. Понад 11 місяців він не відновлював навичок нічних польотів.

“Внаслідок того, що екіпаж був недостатньо підготовленим до польотів вночі, за відсутності допомоги зі сторони групи керівництва трапилося падіння літака”, – сказав начальник ГСУ ДБР.

Також він розповів, що на літаку Ан-26Ш, у якому під Чугуєвом загинуло 26 осіб, мали летіти ще двоє курсантів. Втім в день, коли трапилася трагедія, вони все ж не сіли на борт.

Що було раніше:

Читайте також: